top
logo

Szczeliniec Wielki PDF Drukuj Email

Po zwiedzeniu Błędnych Skał i obfitym posiłku dojechaliśmy do Karłowa, skąd można wejść na Szczeliniec Wielki. Przed wejściem na szlak jest Park Dinozaurów, który uwględniliśmy w programie naszej jednodniowej wycieczki ze wględu na siedmioletniego Maćka, dla którego zobaczenie dinozaurów naturalnych rozmiarów było chyba najważniejszym jej punktem, więc absolutnie nie mogliśmy go pominąć.

Na Szczeliniec Wielki wyruszyliśmy szlakiem żółtym ( żółte szlaki prowadzą na Szczeliniec zarówno z Karłowa jak i z Pasterki. Mniej więcej w połowie drogi na szczyt ścieżki te łączą się w jedną drogę, która prowadzi na górę. Droga z Karłowa to ponad 600 kamiennych stopni, dzięki którym można się dostać na górę po około 45 minutach.

Szczeliniec Wielki (919 m n.p.m.)

Z daleka jest widoczny jako wielki skalny blok o pionowych ścianach, ozdobiony iglastymi drzewami. Najwyższy szczyt Gór Stołowych, uważany za największą atrakcję turystyczną w ich polskiej części. Zarazem nawyższa w Europie góra zbudowana z nisfałdowanego piaskowca. Ma postać wydłużonego stoliwa, przy krawędziach pociętego szczelinami najgłębsza o nazwie "Piekiełko" ma ok. 30 m głębokości).

Występują na nim liczne formy skalne (m. in. "Wielbłąd", "Kwoka", "Głowa Murzyna".

Na trasie zwiedzania jest kilka tarasów widokowych, np.: skałce zwany "Fotelem Dziadka", albo "Niebo", na którym mieliśmy okazję zjęść posiłek dla nabrania sił do zejścia w dół.

Wstęp do labiryntu jest płatny i możliwy tylko po oznaczonych ścieżkach. Zwiedzanie Szczelińca zajmuje około 1 h. Muszę przyznać, że największe wrażenie zrobiło na nas "Piekiełko", ale również piękne widoki i cudaczne kształty skał.

Wróciliśmy szczęśliwi do domku pod Wrocławiem,  planując po drodze następną jednodniową wycieczkę...