top
logo

Błędne Skały PDF Drukuj Email

Jadąc drogą stu zakrętów z Kudowy Zdroju w kierunku Karłowa można dojechać do Polany Imka (6 km od Kudowy Zdroju - 5 km od Karłowa). Znajduje się tam parking i początek drogi wiodącej do labiryntu skalnego zwanego Błędnymi Skałami...

... na której jest ruch wahadłowy za opłatą (ze względu na wąską drogę prowadzącą do rezerwatu). Pierwszy wiazd jest w godz. 8.00 - 8.15, następne co godzina, ostatni 19.00 - 19.15.

Zaparkowaliśmy na Polanie Imka i ruszyliśmy niebieskim szlakiem ku Błędnym Skałom, wychodząc z założenia, że wybraliśmy się na wycieczkę w góry, nie  na przejażdżkę samochodem w górach. Wybór okazał się słuszny, bo udało nam się upolować kilka grzybków, widzieliśmy kolarzy biorących udział w wyścigu, którego trasa częściowo wiodła naszym niebieskim szlakiem, no i oczywiście pooddychaliśmy świeżym powietrzem, co jest wartością samą w sobie.

Wejście na górę zajęło nam  ok. 1 h.

Błędne Skały (historyczna nazwa to Dzikie Dziury, albo Wilcze Jamy)

Skalny labirynt położony na krawędzi stoliwa Skalnia na na wysokości ok. 850 m tyż przy granicy państwa (czeska nazwa szczytu brzmi Bor). W wyniku wietrzenia regularnie spękanego piaskowca powstał system wąskich szczelin rozcinających warstwę skał na bloki o wys. do 5 - 6 m. Od 1959 roku chronione jako rezerwat przyrody o pow. 21 ha, (obecnie część Parku Narodowego Gór Stołowych).

Zwiedzanie rezerwatu zajmuje ok. 1 godz. Przez Błędne Skały przechodzi szlak czerwony. (powrót ścieżką wzdłuż granicy). Wejście do labiryntu skalnego jest płatne, możliwe wyłącznie pieszo ze względu na ciasne przejścia między skałami.

Na początku trasy zwiedzania jest doskonały punkt widokowy na Karkonosze, czeskie Góry Stołowe i Góry Kamienne.

W rezerwacie można zobaczyć skały o bardzo ciekawych kształtach, np: Skalne Siodło, Okręt, Dwunożny Grzyb, czy Kurza Stopka.

Zeszliśmy z Błędnych Skał niebieskim szklakiem i na polanie Imka zjedliśmy drugie śniadanie zbierając siły przed zdobywaniem Szczelińca Wielkiego...